Dagje Innsbruck Tirol Oostenrijk foodblogger Foodinista mama gezin

September Eetdagboek Eerste verjaardag, Tirol en Toscane

Deel deze post

Alweer een nieuw eetdagboek van de maand september en september is echt voorbij gevlogen! Het zal wel zo zijn, doordat september eigenlijk een maand was met alleen maar ups, veel gezelligheid en leuke dingen. De allereerste verjaardag van Florian, want wat is het eerste jaar voorbij gevlogen, achteraf eigenlijk, want natuurlijk is er veel gebeurd in het afgelopen jaar. Niet te vergeten onze verhuizing en verbouwing, maar ook moeder worden is een grote verandering in je leven, maar nu ben ik niet minder trots. Deze eerste verjaardag hebben wij in september dubbel en dwars gevierd en daarna zijn wij op de eerste gezinsvakantie gegaan via Tirol naar Italië. Een maand met alleen maar leuke en heerlijke dingen om van te genieten! Kijk je mee naar dit september eetdagboek en verslag van alle feestelijkheden in september?

Het September eetdagboek van Foodblog Foodinista

Eric en ik hadden besloten dat Florian het eerste jaar nog niet naar het kdv zou gaan, natuurlijk moet dit ook mogelijk zijn, maar bij ons zouden alleen opa’s en oma’s oppassen en zij doen dit ook met veel plezier. Deze beslissing kwam ook door onze verhuizing van Haarlem naar het Brabantse Kaatsheuvel en de grote en hectische verbouwing die hierbij kwam kijken. Al een grote en hectische  verandering voor ons zelf en  Florian waar een extra kdv erg veel zou zijn. Nu een jaar verder hebben wij echte regelmaat en ons plekje gevonden. Tijd voor het kdv een boederij met kdv functie waar kindjes vies mogen worden, met de dieren mogen spelen, veel buiten spelen en leren waar eten vandaan komt en heel leuk. De eerste wendag was alleen wennen voor ons allemaal en papa en mama brachten deze door op het terras.

Brabantse bierjtes op het terras foodblog Foodinista september eetdagboek

Papa en mama wachten op het terras met een biertje, totdat ze je weer op mogen komen halen kleine man. Voor deze ene keer de andere dagen gaan we gewoon werken hoor ;-). Alleen de vakantie was al begonnen. Zwaar dat wennen. Leuk het deze biertjes komen uit Waalwijk en Kaatsheuvel en smaken naar mijn mening heel goed!

Snacktijd op het terras december eetdagboek

Van de biertjes kregen wij trek in een snackmaaltijd. Ik besteld een hamburger, maar had niet helemaal verwacht deze zo plomp verloren op mijn bord te krijgen. Uhm geen winner… Het restaurant is bij de Drunense Duinen en ik woon dus in deze regio. Tja ik zou zeggen een beetje een tourist trap, al voelde ik mij niet op vakantie. Beetje stom, stom. Wat zou jij er van vinden?

Selfietijd foodblogger daphne van foodinista en lief

Even gezellig en lief selfietijd. Even een ons momentje op het terrasje! Al vroegen wij ons heel erg af hoe het met die kleine man ging tijdens het wennen, want ook wij moesten wennen… Snel ophalen dus…

Florian avond en gezellig weer thuis dagboek foodblogger Foodinista

De kleine man gezellig weer thuis en bijna voor de eerste keer jarig! Wat een feestje.

En dan is het echt zo ver één jaar! Tijd voor taart, een kroon en een klein feestje met papa en mama pannnenkoeken eten bij de Financiën en je eerste cadeau… voor je eerste verjaardag wat nog een beetje tegenviel.

Speelgoed Banners
Eerste verjaardag kind foodblog Foodinista

’s Ochtends vroeg, want kleine mannen zijn vroeg wakker! De citroenvanille cake door mama gebakken. Met natuurlijk happy birthday en de eerste kaarsjes uitblazen.

Blij maar geen cadeau eerste verjaardag blogger Foodinista

Feest en lachen met de kroon speciaal voor jou!

cadeau teleurstelling eerste verjaardag Florian foodblog Foodinista

Florian kreeg een driewieler voor zijn verjaardag, maar op de één of andere manier was er geen driewieler te vinden in de doos bij het uitpakken van het cadeau. Wat er wel in verpakt was? Een skateboard! Echt ongelooflijk, maar waar. Een teleurstelling, maar gelukkig een kind van één weet het gelukkig niet. Het probleem was snel opgelost.

Blij met pannenkoek eerste verjaardag kind foodblog Foodinista

Tijd om een pannenkoek met Nutella te gaan eten bij de Financiën. Echt heerlijk en een cadeau op je verjaardag! Ook is Florian nu lid van de Financiën club. Heel leuk iedere verjaardag een gratis pannenkoek en bij iedere pannenkoek verzamelt hij muntjes en dan kan hij een cadeautje uitkiezen. Nu doen papa en mama dat nog ;-). In vakanties, het weekend of voor feestjes adviseer ik wel om altijd te reserveren bij de Financiën.

De volgende dag gingen we lunchen met opa en oma in Waalwijk. Normaal zijn mijn ouders de oppas op donderdag, maar verrassing ik vond dat de vakantie was begonnen en vond een lunch met z’n viertjes veel gezelliger.

Clubsandwich Vitello Tonato Waalwijk

Mijn lunch een heerlijke club sandwich Vitello Tonato. Echt heerlijk!

Het Laatste Tafeltje
Florian lunch met opa en eetdagboek

Florian heeft veel van het brood opgepeuzeld van mijn Club Sandwich. Hij is echt dol op brood en voor mij was het te veel. Eerlijk zullen we delen. Wat mij echt opvalt is dat er weinig lunchrooms zijn met een kinderstoel… jammer, want ook de kindervriendelijke eetgelegenheden zijn zeldzaam hier in het Zuiden vind ik voorlopig. Heb je tips dan hoor ik het graag! In Haarlem had ik bijvoorbeeld echt een favoriet kindercafé en in Italië was het super kindvriendelijk daar verbaasde ik mij er over welke restaurants kinderstoelen aanboden.

Tijd voor de echte eerste verjaardag! Feest!

Happy Birthday Florian eerste verjaardag mama blogt foodinista

Gefeliciteerd Florian! Je bent één jaar oud! Voor de eerste verjaardag heb ik een stoere sweater met capuchon besteld. Op de borst staat de tekst Florian 1 jaar en op de rug hiep hiep hoera Florian 1 jaar. Een mooie herinnering voor later om te laten zien hoe klein hij was op zijn eerste verjaardag en het is ook een mooie feestelijke persoonlijke sweater.

Cadeautjes eerste verjaardag Florian

Natuurlijk cadeautjes voor de kleine man.

Taart uitblazen eerste verjaardag Florian foodblog Foodinista

Natuurlijk een grote taart voor de eerste verjaardag! Nee deze heb ik niet zelf gebakken. Met ongeveer 40 gasten heb ik mij hier niet zelf aan gewaagd, maar een fototaart besteld met veel slagroom, fruit en witte chocolade. Natuurlijk moesten de kaarsjes worden uitgeblazen met een beetje hulp van papa en mama.

Zalmavocadohapjes foodblog Foodinista recept september eetdagboek

Niet alleen kinderhapjes voor de gasten had ik onder andere ook deze zalm avocado hapjes gemaakt. Die heel snel op waren!Lekker dus? ;-)

De dag na de verjaardag vertrokken wij direct op vakantie. Alles was, daardoor dus een beetje hectisch, maar zo ben ik wel een beetje. Ik hou wel van druk, druk, druk. Als ik heel eerlijk ben en ik vind het heerlijk om eerste een drukke tijd te hebben en om dan echt te genieten. Onze eerste tussenstop Tirol. Na om vier uur te zijn vertrokken arriveerden wij hier rond 3 uur in de middag. Met eigenlijk nog alleen meer puf om te gaan dineren en een beetje te wandelen.

Genieten Zillertal Tirol Dagboek September foodblog Foodinista

De eerste vakantiefoto met z’n drietjes in het mooie Oostenrijk en nog even een wandeling in Zillertal.

Zillertal weizen bier foodblog Foodinista in Tirol

En genieten van het het eerste weissbiertje in de zon, een echt Zillertal Weissbier von Fass.

Schnitzel tijd in Tirol Foodblog Foodinista September eetdagboek

En de eerste cordon bleu schnitzel is gescored in Tirol. Welverdiend na de lange reis en hij smaakte heel goed! Daarna alle drie vroeg naar bed.

De volgende dag vroeg op en een volle dag genieten van Oostenrijk. Ik ben zelf geen wintersporter en wel tien jaar terug in Wenen geweest, maar Tirol is voor mij echt onbekend. Ik ken het alleen van vakantie foto’s van mijn oma, niet hip en bruisend. Ik laat mij dan ook compleet verrassen, maar kon mij niet voorstellen dat het zo mooi is!

Ontbijt Innsbruck zon Tirol foodblog Foodinista

De ochtend zijn we goed begonnen met een heerlijk ontbijt in het zonnetje in Innsbruck.

Uitzicht in Innsbruck bij het ontbijt Foodblog Foodinista september eetdagboek

Met een indrukwekkend uitzicht aan het water.

Markthal in Innsbruck foodblog Foodinista

Tegenover het terras is ook de markthal. Over al deze adresjes lees je binnenkort nog meer op het blog.

Dagje Innsbruck Tirol Oostenrijk foodblogger Foodinista mama gezin

Natuurlijk maakten wij nog even een selfie, met hopelijk de achtergrond op de foto, maar het lukte niet helemaal. Ach het is toch gezellig.

Uitzicht Innsbruck Tirol foodblog Foodinista reist

Uiteindelijk was deze achtergrond de bedoeling. Mooi he?

De volgende dag zijn we doorgereisd naar Italië met een tussenstop in het voor ons totaal onbekende Montova. Het was eerlijk gezegd tijd dat Florian een uit de auto moment kreeg en wij wilden lunchen, maar het was echt een prachtige stad! Echt een tip voor tussenstop, voor bijvoorbeeld ontbijt, lunch als je onderweg bent naar Toscane, maar in Noord Italië ook zeker een stad om gewoon te bezoek.

Hip Italiaans restaurant Montova Italië foodtravel Foodblog Foodinista

In Mantova kwamen wij uiteindelijk bij dit hippe restaurant terecht, waar wij sowieso de asperge tortellini hebben gegeten.

Asperge tortellini Montova Italië

En de klassieke citroen taart die je echt moet proeven in Italië.

Italiaanse citroentaart foodblog Foodinista

Nee al deze superleuke tussenstops zijn we, voor ons eindelijk, in Toscane aangekomen! Alvast een aantal foto’s, maar in oktober ga je nog heel veel lezen over Toscane en alles wat wij hier hebben meegemaakt. Een soort Italië maand, want natuurlijk hebben wij heerlijke uitjes gemaakt naar Sienna, Lucca, Greve Chianti, Florence en heel veel andere kleine plaatsjes en hebben wij heel veel geproefd. Al vast een aantal foto’s om van te smullen.

Beste Gnocchi ooi in Lucca Foodblog Foodinista

De beste Gnocchi ooit heb ik gegeten in Lucca op een terrasje in een verstopt steegje. Klinkt niet heel mooi, maar het eten was geweldig! Het adresje, dat lees je natuurlijk binnenkort.

Eten bij nonna in Toscane foodblog Foodinista

Natuurlijk gingen wij eten bij een echte nonna in de heuvels van Toscane! Het was echt geweldig.

Markten afstruinen in Toscane

Struinden wij de markten af in Toscane voor de meest heerlijke hammetjes, kaasjes en groente en fruit. Al kreeg ik van dit varken niet direct trek. Ik vond het best heftig, maar je weet wel waar je eten vandaan komt.

Gelato adresjes in Italië Foodblog Foodinista

Gelato! Hoort erbij in Italië.

Heerlijke koffie ontbijtjes in Italië foodblog Foodinista foodtravel

Koffie ontbijtjes in zonnige Toscane!

Pasta de lokale recepten van Toscane foodblog Foodinista

Lokale pasta recepten en gerechten in Toscane met natuurlijk de favoriete restaurantjes. En zo hebben we nog veel meer ondernemen, ervaren en geproefd en wordt er binnenkort heel veel geblogd over Italië.

Bij thuiskomst was er al hele leuke foodpost, kookboeken en een picknickmand vol glutenvrij lekkers. Dus veel te doen in Oktober.

Foodpost kookboeken glutenvrij ontbijt foodblog Foodinista september

Veel lees en kook inspiratie met het pasta kookboek De zilveren Lepel Pasta om heerlijk in de Italiaanse sfeer te blijven en de eindelijk Nederlandse vertaling van het immens populaire kookboek  Thug Kitchen. Wat super geliefd is door onder andere Gwyneth Paltrow, maar stiekem super vol staat met homemade fastfood New York style. Niet de vergeten de ontbijtmand van Genius met glutenvrije producten best even gezond na al die pasta maaltijden ;-).

Op naar oktober met heel veel evenementen, veel Italië blogs en natuurlijk ook nog verrassingen.

Like Foodblog Foodinista.

Volg Foodinista op Instagram, Twitter en Pinterest.